Inovativní vzdělávání
a poradenství
0

Zcela nové prodejní statistiky a trendy, které Vám mohou pomoci upravit obchodní strategii

Zcela nové prodejní statistiky a trendy, které Vám mohou pomoci upravit obchodní strategii

Autor: Jiří Nejedlý Datum: 14.05. 2020 Kategorie: Blog

Myslíte si, že už o svých zákaznících víte všechno? Tyto statistiky vás dost možná překvapí. Čerstvá data z Google Vám pomohou zjistit, jak se chování vašeho zákazníka v čase mění a které komunikační kanály nyní využívat.

Myslíte si, že už o svých zákaznících víte všechno?

Tyto statistiky vás dost možná překvapí. Čerstvá data z Google Vám pomohou zjistit, jak se chování vašeho zákazníka v čase mění a které komunikační kanály nyní využívat.

Aktuální prodejní statistiky

Zabere to průměrně 18 telefonních hovorů, než se skutečně spojíte s nakupujícím. Vytrvalost je tedy výsadou špičkových obchodníků.

Jen 24 % e-mailů obsahujících obchodní sdělení zákazníci otevřou. Nezdržujte se tedy příliš šperkováním obchodních emailů, které čte jen každý čtvrtý zákazník. Neplýtvejte slovy. E-mail o 25 slovech je zhruba stejně účinný jako e-mail o délce 200 slov. Ideál je mezi 50 a 125 slovy.

Sedm z 10 B2B zákazníků sleduje video někdy během nákupního procesu. Využijte to ve svůj prospěch a pošlete jim své produktové video.

Videa o funkcích produktu nebo fungování služby jsou nejoblíbenější, následují návody a profesionální recenze. Jejich délka a podoba jsou témata sama o sobě.

Drtivá většina vašich potenciálních zákazníků chce číst e-maily mezi pátou a šestou ráno. Kdo by řekl, že je na světě tolik ranních ptáčat?

Nejúspěšnější prodejci používají desetkrát častěji kolektivní slova a fráze než ti málo úspěšní. Vzhledem k tomu se zkuste zaměřit na výrazy "my", "nás", "naše" a "společně", namísto "vy", "já" a "vaše".

41,2 % prodejců tvrdí, že telefon je jejich nejefektivnější prodejní nástroj.

65 % prodejců používajících social selling je úspěšných, kdežto prodejci, kteří ho nepoužívají, mají úspěšnost jen 47 %.

Co to je Social Selling?

Umění používat sociální sítě k vyhledávání, propojování, porozumění a podpoře vlastních prodejních příležitostí. Je to efektivní způsob, jak rozvíjet smysluplné vztahy s potenciálními zákazníky, takže jste první osoba nebo značka, která potenciálního zákazníka napadne, až bude připraven na nákup. Nic více, nic méně.

Použití nástrojů social sellingu dokáže zvýšit úspěšnost o 5 % a rozsah a velikost zakázky až o 35 %.

Klíčové faktory efektivity prodeje

Prodejci stráví jen čtvrtinu času hovorem s potenciálními zákazníky. Ve skutečnosti stráví 21 % svého dne psaním e-mailů, 17 % zadáváním dat, dalších 17 % průzkumem a vyhledáváním potenciálních zákazníků, 10 % interními poradami a 10 % plánováním hovorů.

Téměř polovina nakupujících jsou mileniálové, tedy lidé narození po roce 1982.

Rozpočet je nejčastějším důvodem, proč se slibné obchodní příležitosti rozpadají.

92 % nakupujících věří doporučením od lidí, které znají.

Jen 19 % nových obchodních příležitostí se v B2B prodeji podaří úspěšně uzavřít. Nic si z toho nedělejte, v celosvětovém srovnání je toto číslo velice slušný success rate. Jsou obchodníci a odvětví, kde se pohybuje v řádu jednotek procent?

Průměrný člověk tráví dnes online necelých 7 hodin denně.

Zkuste tedy svoje aktivity vůči zákazníkům zefektivnit a přizpůsobit novým trendům, které nyní ještě více zesílily.

Uvidíte, kolik nových zákazníků a příležitostí se před Vámi objeví.


Revoluce v obchodní sféře se děje nyní. Buďte připraveni a využijte ji k budování prodejních vztahů pro 21. století!

 

Kategorie

Štítky


Sdílet

Esc
Oblíbené kurzy
Naposledy navštívené