Zcela nové prodejní statistiky a trendy, které Vám mohou pomoci upravit obchodní strategii
Myslíte si, že už o svých zákaznících víte všechno? Tyto statistiky vás dost možná překvapí. Čerstvá data z Google Vám pomohou zjistit, jak se chování vašeho zákazníka v čase mění a které komunikační kanály nyní využívat.
Myslíte si, že už o svých zákaznících víte všechno?
Tyto statistiky vás dost možná překvapí. Čerstvá data z Google Vám pomohou zjistit, jak se chování vašeho zákazníka v čase mění a které komunikační kanály nyní využívat.
Aktuální prodejní statistiky
Zabere to průměrně 18 telefonních hovorů, než se skutečně spojíte s nakupujícím. Vytrvalost je tedy výsadou špičkových obchodníků.
Jen 24 % e-mailů obsahujících obchodní sdělení zákazníci otevřou. Nezdržujte se tedy příliš šperkováním obchodních emailů, které čte jen každý čtvrtý zákazník. Neplýtvejte slovy. E-mail o 25 slovech je zhruba stejně účinný jako e-mail o délce 200 slov. Ideál je mezi 50 a 125 slovy.
Sedm z 10 B2B zákazníků sleduje video někdy během nákupního procesu. Využijte to ve svůj prospěch a pošlete jim své produktové video.
Videa o funkcích produktu nebo fungování služby jsou nejoblíbenější, následují návody a profesionální recenze. Jejich délka a podoba jsou témata sama o sobě.
Drtivá většina vašich potenciálních zákazníků chce číst e-maily mezi pátou a šestou ráno. Kdo by řekl, že je na světě tolik ranních ptáčat?
Nejúspěšnější prodejci používají desetkrát častěji kolektivní slova a fráze než ti málo úspěšní. Vzhledem k tomu se zkuste zaměřit na výrazy "my", "nás", "naše" a "společně", namísto "vy", "já" a "vaše".
41,2 % prodejců tvrdí, že telefon je jejich nejefektivnější prodejní nástroj.
65 % prodejců používajících social selling je úspěšných, kdežto prodejci, kteří ho nepoužívají, mají úspěšnost jen 47 %.
Co to je Social Selling?
Umění používat sociální sítě k vyhledávání, propojování, porozumění a podpoře vlastních prodejních příležitostí. Je to efektivní způsob, jak rozvíjet smysluplné vztahy s potenciálními zákazníky, takže jste první osoba nebo značka, která potenciálního zákazníka napadne, až bude připraven na nákup. Nic více, nic méně.
Použití nástrojů social sellingu dokáže zvýšit úspěšnost o 5 % a rozsah a velikost zakázky až o 35 %.
Klíčové faktory efektivity prodeje
Prodejci stráví jen čtvrtinu času hovorem s potenciálními zákazníky. Ve skutečnosti stráví 21 % svého dne psaním e-mailů, 17 % zadáváním dat, dalších 17 % průzkumem a vyhledáváním potenciálních zákazníků, 10 % interními poradami a 10 % plánováním hovorů.
Téměř polovina nakupujících jsou mileniálové, tedy lidé narození po roce 1982.
Rozpočet je nejčastějším důvodem, proč se slibné obchodní příležitosti rozpadají.
92 % nakupujících věří doporučením od lidí, které znají.
Jen 19 % nových obchodních příležitostí se v B2B prodeji podaří úspěšně uzavřít. Nic si z toho nedělejte, v celosvětovém srovnání je toto číslo velice slušný success rate. Jsou obchodníci a odvětví, kde se pohybuje v řádu jednotek procent?
Průměrný člověk tráví dnes online necelých 7 hodin denně.
Zkuste tedy svoje aktivity vůči zákazníkům zefektivnit a přizpůsobit novým trendům, které nyní ještě více zesílily.
Uvidíte, kolik nových zákazníků a příležitostí se před Vámi objeví.
Revoluce v obchodní sféře se děje nyní. Buďte připraveni a využijte ji k budování prodejních vztahů pro 21. století!